Twitter

maandag 3 oktober 2011

Symposium sociale media in de culturele sector

Veel kunstorganisaties en culturele instellingen hebben een inhaalslag te maken op het gebied van sociale media. In de afgelopen jaren heeft er een verschuiving plaatsgevonden van oude naar nieuwe media. Dit vraagt van organisaties een nieuwe aanpak waarbij zowel traditionele als nieuwe media worden ingezet. K&C organiseert op donderdag 3 november in Schouwburg Ogterop in Meppel het symposium ‘sociale media in de culturele sector’.

Het symposium richt zich in het bijzonder op culturele organisaties, verenigingen, stichtingen, individuele kunstenaars en zzp-ers werkzaam in het culturele veld, maar kan ook interessant zijn voor bijvoorbeeld (kleine) ondernemers.

Onderwerpen als het inzetten van online media voor verschillende doelen en doelgroepen, je eigen merkonderscheid en implementatie van sociale media in de organisatie worden besproken. Sprekers zijn Hilde Smetsers van We Cross, specialist op het gebied van het ontwikkelen van concepten, communicatiestrategieën en sociale media campagnes en Cor Hospes schrijver van verschillende boeken over marketing en sociale media.
Erik Koorman van Multimove webworks uit Coevorden legt aan de hand van een negen stappenplan uit hoe je Twitter, Linkedin en bijvoorbeeld Facebook goed kunt inzetten. Rutger Middendorp is voorzitter van deze dag. Middendorp is journalist voor het tijdschrift Bright, docent aan de Academie voor Popcultuur communicatieadviseur voor het UMCG, Noorderlink.

Het symposium 'Sociale Media in de culturele sector’ bestaat uit plenaire lezingen en workshops. De bijeenkomst vindt plaats in Schouwburg Ogterop in Meppel en duurt een hele dag. Aanmelden via de website www.kcdr.nl/congressen/socialemedia